Recent sprak ik met een cliënt die zei het lastig te vinden om samen te werken met klanten en collega’s die zich dominant opstellen. Hij vertelde dat hij zich in dit soort situaties niet serieus genomen voelt en dat dit hem boos maakt. Ook had hij het frustrerende gevoel dat zijn inhoudelijke bijdrage in gesprekken met dit soort dominante mensen kleiner was dan hij zou kunnen zijn. Hij had enkele malen gereageerd door zijn irritatie te uiten en er tegenin te gaan. Maar dit had niet erg goed gewerkt. Het had eerder een nog dominantere reactie uitgelokt dan een begripvolle en samenwerkende reactie. In het gesprek dat ik met deze cliënt had, kwamen meerdere dingen naar voren die hij nuttig vond om uit te proberen. Twee daarvan leg ik hieronder uit.

De inhoud van deze pagina is uitsluitend voor leden die zijn ingelogd. Je kunt hier inloggen om de inhoud van deze pagina te bekijken.

Print Friendly, PDF & Email
Wat vind je van dit artikel?
  • Interessant (12)
  • Bruikbaar (5)