Bereikte-progressievraag
De bereikte-progressievraag is een belangrijke vraag die progressiegerichte coaches aan hun cliënten stellen. De vraag gaat over welke progressie cliënten nu al hebben weten te bereiken. Hier zijn enkele manieren waarop je deze vraag kunt stellen: Welke progressie heb je al bereikt? Welke vooruitgang heb je al geboekt? Waarin ben je al vooruitgekomen? Wat heb je al voor elkaar gekregen? Welke verbetering heb je al tot stand gebracht? Wat is je al gelukt?
Klik hier om meer te lezen over Bereikte-progressievraag.
► Verwante begrippen: Bereikte progressiefocus, Resterende progressiefocus, Cirkeltechniek, Platformvraag
► Willekeurige suggesties voor zoektermen: Organizational citizenship behaviors, Neuroplasticiteit, Stoïcijnse houding, Worst motive fallacy, Beroep op de natuur (drogreden)
Heeft u een vraag of suggestie, stuur ons dan gerust een mail.
Open link ► Dit artikel van Oviedo et al. (2025) laat zien dat mensen vaak onderschatten hoe positief anderen hen…
Bedankt John
Dank je wel Coert. Ik heb het even snel gescand en het is een goed gestructureerd en inhoudelijk overzicht. Het…
Bedankt John! Misschien ook interessant: in 1995 schreef ik dit artikel over ZSTs: https://progressiegerichtwerken.nl/zelfsturende-teams-wat-waartoe-en-hoe/
Indien ge¨interesseerd in zelfsturende teams kijk dan op de site van 'Corporate Rebels' uit Amsterdam. Zij hebben zich globaal al…
ja; dankjewel voor dit perspectief; voor mij (weer) helder
Open link ► Dit artikel van Zhang en He (2025) laat zien dat de relatie tussen de groeimindset van studenten…
Hallo Roel, Ik denk dat 360-gradenfeedback onder bepaalde voorwaarden nuttig kan zijn. Maar ik heb regelmatig kritische geluiden gehoord van…
Hi Coert, dank voor dit waardevolle artikel. Hoe kijk je naar 360 gr feedback als middel om tot reflectie te…
Ik waardeer het zeer hoe je ook deze recensie verwoord en zelf van commentaar voorziet. Inspirerend!
In mijn bespreking van Pinker’s boek Enlightenment Now schreef ik dat ik de maatschappelijke problemen in de VS als ernstiger…
Open link ► Dit artikel van Fong et al. (2024) laat zien dat het gevoel van verbondenheid met de onderwijsinstelling…