Resetten tijdens een gesprek

Heb je als coach of adviseur weleens meegemaakt dat je een gesprek aan het voeren bent met een coachee of een klant en dat je het gevoel hebt dat het gesprek niet helemaal lekker loopt? Iedereen maakt dat wel eens mee, denk ik. Het kan te maken hebben met het gevoel dat je eigen bijdrage in het gesprek niet zo goed is bijvoorbeeld omdat je vragen niet zo goed zijn of omdat je manier van reageren niet zo goed is. Ook kan het te maken hebben met het gevoel dat je gesprekspartners het gesprek niet zo nuttig of prettig vinden. Die indruk kun je bijvoorbeeld krijgen als ze wat fronsen, of wat weerstand lijken te vertonen. Zou je zulke momenten het gesprek niet even willen kunnen resetten? Nou, dat kan. Hier is een eenvoudige manier waarop je dat kunt doen.

De rest van dit artikel is alleen toegankelijk voor geregistreerde leden. U kunt zich gratis registreren en hebt dan toegang tot alle artikelen. Mocht u al een account hebben aangemaakt, gebruik dan deze link om in te loggen.

Print Friendly, PDF & Email
Wat vind je van dit artikel?
  • Bruikbaar (16)
  • Interessant (8)