Progressiegericht werken
Progressiegericht werken, ontwikkeld door Coert Visser en Gwenda Schlundt Bodien, is een verzameling van principes en praktische technieken die helpen om gewenste progressie en bereikte progressie zichtbaar te maken en om ideeën op te doen voor verdere progressie. De progressiegerichte aanpak is in belangrijke mate gebaseerd op vele inzichten uit de wetenschappelijke psychologie.
Klik hier of hier om meer te lezen over Progressiegericht werken.
► Verwante begrippen: Progressie, 7 stappenaanpak, Cirkeltechniek, Progressiegericht sturen, Progressiegericht nee-zeggen, Mindsettheorie, Zelfdeterminatietheorie
► Willekeurige suggesties voor zoektermen: Survivorship bias, Social norms approach, Praktische wijsheid, Groeilussen, Proportionaliteitsbias
Heeft u een vraag of suggestie, stuur ons dan gerust een mail.
Open link ► Dit artikel van Oviedo et al. (2025) laat zien dat mensen vaak onderschatten hoe positief anderen hen…
Bedankt John
Dank je wel Coert. Ik heb het even snel gescand en het is een goed gestructureerd en inhoudelijk overzicht. Het…
Bedankt John! Misschien ook interessant: in 1995 schreef ik dit artikel over ZSTs: https://progressiegerichtwerken.nl/zelfsturende-teams-wat-waartoe-en-hoe/
Indien ge¨interesseerd in zelfsturende teams kijk dan op de site van 'Corporate Rebels' uit Amsterdam. Zij hebben zich globaal al…
ja; dankjewel voor dit perspectief; voor mij (weer) helder
Open link ► Dit artikel van Zhang en He (2025) laat zien dat de relatie tussen de groeimindset van studenten…
Hallo Roel, Ik denk dat 360-gradenfeedback onder bepaalde voorwaarden nuttig kan zijn. Maar ik heb regelmatig kritische geluiden gehoord van…
Hi Coert, dank voor dit waardevolle artikel. Hoe kijk je naar 360 gr feedback als middel om tot reflectie te…
Ik waardeer het zeer hoe je ook deze recensie verwoord en zelf van commentaar voorziet. Inspirerend!
In mijn bespreking van Pinker’s boek Enlightenment Now schreef ik dat ik de maatschappelijke problemen in de VS als ernstiger…
Open link ► Dit artikel van Fong et al. (2024) laat zien dat het gevoel van verbondenheid met de onderwijsinstelling…