Het belang van een groeimindset voor universitair docenten in exacte vakken
In de Verenigde Staten zoeken onderzoekers al jaren naar een oplossing voor het probleem dat studenten uit bepaalde etnische groepen ondervertegenwoordigd zijn in exacte studies (STEM-studies) en gemiddeld lager presteren in deze studies. De ondervertegenwoordigde groep studenten worden aangeduid als URM-studenten (underrepresented racial/ethnic minorities) en bestaat uit studenten met een ‘Black’, ‘Latino’ en ‘Native’ achtergrond. Leden uit deze groepen zijn ondervertegenwoordigd in STEM-studies en presteren gemiddeld minder goed dan studenten met een ‘White’ of ‘Asian’ achtergrond. Een nieuw onderzoek biedt deels een verklaring voor deze prestatiekloof en ook inspiratie voor een manier om deze kloof te overbruggen.
De rest van dit artikel is alleen toegankelijk voor geregistreerde leden. U kunt zich gratis registreren en hebt dan toegang tot alle artikelen. Mocht u al een account hebben aangemaakt, dan kunt u hier inloggen om de inhoud van deze pagina te bekijken.
2 Comments
Thank you for your interesting posts. Have you come across studies that show that students or lecturers in different fields (e.g. STEM versus Humanities versus Commerce) have different mindsets? We have noticed a difference between mindsets of first-year mathematics students studying Commerce degrees versus those studying Science and Engineering degrees at the University of Cape Town.
Hi Anita, Thank you. I have not come across such studies. Maybe you could ask Carol Dweck, Elizabeth Canning or Mary Murphy. What differences in mindset have you noticed?