Progressiegericht woordenboek


 Stuurvragen:

Vragen waarbij je een progressieverwachting communiceert. Deze vragen bestaan uit twee onderdelen: Het WAT: wat wordt er precies verwacht van de medewerker? (dit noemen we de progressieverwachting) Het WAARTOE: wat is de reden dat dit verwacht van de medewerker? (dit noemen de we rationale) Een voorbeeld van een stuurvraag is: Hoe kun jij ervoor zorgen dat je vanaf nu na jouw gesprekken met klanten altijd meteen de informatie uit die gesprekken in ons klantregistratiesysteem zet, zodat je collega’s ook altijd over up-to-date informatie beschikken over de situatie bij die betreffende klant?


Klik hier om meer te lezen over Stuurvragen

► Verwante begrippen: Progressiegericht sturen, Progressiegericht nee-zeggen, autonomie-ondersteuning, Rationale
► Willekeurige suggesties voor zoektermen: Groeimindset over kansen, Persoonsgerichte verbeterinitiatieven, Reciprociteitsring, Progressiestrategieën, Optimisme


Heeft u een vraag of suggestie, stuur ons dan gerust een mail.