Probleemontkenning
Het vermijden of bagatelliseren van problemen door te doen alsof ze niet bestaan of door te beweren dat ze niet significant zijn. Dit belemmert de samenwerking en het succes omdat het de realiteit van problemen negeert en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren blokkeert.
Klik hier om meer te lezen over Probleemontkenning.
► Verwante begrippen: Probleemanalyse, Medisch model, Probleemontkenning, Diagnose
► Willekeurige suggesties voor zoektermen: Negatieve feedbacklus, Stress, Self-serving bias, Effectieve leerstrategieën, Capaciteitenattributie
Heeft u een vraag of suggestie, stuur ons dan gerust een mail.
Open link ► Dit artikel van Van Quaquebeke en Gerpott (2023) laat zien dat kunstmatige intelligentie (AI) een steeds grotere…
Open link ► Dit artikel van King, Haw en Wang (2024) laat zien dat het bieden van behoefte-ondersteunend onderwijs, dat…
Beste Juf, kan ik me heel goed voorstellen!
Samen met mijn collega heb ik twee jaar zo mogen werken. In een woord geweldig. Voor jezelf als leerkracht maar…
Een reden waarom de negativiteitsbias sterker werkt bij zelfselectie, kan ook zijn dat het te maken heeft met attributie. Als…
Open link ► Dit artikel van Zhao et al. (2024) laat zien dat een hogere inname van plantaardige vetten, vooral…
Open link ► Dit artikel van Kahleova et al. (2024) laat zien dat het volgen van een vetarm veganistisch dieet…
Bedankt voor je waardevolle suggestie, Marcel. Ik heb het artikel aangepast en pleit er nu in voor de term kwaadaarige…
Het gebruik van de term "donker" voor iets slechts kan weer onbewuste connotaties oproepen die problematisch kunnen zijn. Het koppelen…
Open link ► Dit artikel van Reeve en Cheon (2024) laat zien dat leraren kunnen leren om autonomie-ondersteunend les te…
Recente onderzoeken tonen een significante afname in de voorspellende waarde van intelligentietests voor werkprestaties. Ondanks dit worden deze tests nog…
Ik denk dat het iets te kort door de bocht is om te stellen dat intelligentietesten een mindere correlatie hebben…