Activerend evalueren
Manier van evalueren waarin de leerling/cursist niet in een consumptieve rol wordt gebracht maar in een reflecterende rol. Bij een dergelijke activerende manier van evalueren worden vragen gesteld als: vond je de training/cursus nuttig? Welke onderdelen heb je als het meest nuttig ervaren? Hoe kun je de geleerde dingen toepassen in jouw situatie?
Klik hier om meer te lezen over Activerend evalueren.
► Verwante begrippen: Feedback, Nuttigheidsvraag
► Willekeurige suggesties voor zoektermen: Niveaudenken, Substitution bias, Cirkelredenering, Blijven uitleggen, Communiceren van continuïteit
Heeft u een vraag of suggestie, stuur ons dan gerust een mail.
Beste Wim, Dank voor je reactie. Begrijp ik goed dat jij vindt dat het creëren van werkplekdemocratie een plicht voor…
Als we in een democratische rechtsorde leven met sociale grondrechten dan is zeggenschap van de werknemer in het bedrijf een…
Dat ben ik met je eens. Hij heeft dat vanaf het begin gedaan. Hier schreef ik erover tijdens de campagne…
Eigenlijk past Trump precies dezelfde tactieken toe als Hitler. Van die laatste weten we tot wat dat geleid heeft. (en…
Open link ► Dit artikel van Landry et al. (2024) laat zien dat vegetarische en veganistische eetpatronen kunnen helpen om…
Stel je voor dat je naar een autodealer gaat en de verkoper prijst zijn eigen 'slimme tactiek' aan: "Ik heb…
Open link ► Dit artikel van Schimmelpenninck (2024) laat zien dat het Nederlandse debat steeds meer wordt verstoord door tactieken…
Open link ► Dit artikel van Harrison et al. (2024) laat zien dat het schoolklimaat een belangrijke rol speelt in…
Open link ► Dit artikel van Wang et al. (2024) laat zien dat leerlingen van leraren die hun psychologische basisbehoeften…
Open link ► Dit artikel van Olafsen et al. (2024) laat zien dat dagelijkse schommelingen in frustratie van psychologische basisbehoeften…
► Interessant perspectief van Laura Batstra en Sanne te Meerman 🇺🇦 op ADHD en de misvattingen rondom deze classificatie. Zij…
Open link ► Dit artikel van Andrade, Pétrin-Pomerleau en Gaudreau (2024) laat zien dat excellencism en perfectionisme verschillend samenhangen met…