Dank weer voor het delen en interpreteren van dit artikel. Gezonde competitie daagt uit. In mijn ervaring is het goed…
door Coert Visser | sep 6, 2015 | Progressiegericht werken | 2 reacties
Onderstaand filmpje maakte ik enkele jaren geleden. Het geeft stapsgewijs weer hoe je een progressiegericht coachingsgesprek kunt voeren. Click op het plaatje om het filmpje te zien.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.
Dank weer voor het delen en interpreteren van dit artikel. Gezonde competitie daagt uit. In mijn ervaring is het goed…
Hallo Roel, Zeker, daar was het mede op geïnspireerd.
Mooie koppeling met RET te maken lijkt me!
Open link ► Dit artikel van Sinha (2025) laat zien dat een 25-minuten durende online groeimindsetinterventie voor 66 Singaporese leerlingen…
Open link ► Dit artikel van Choręziak en Rzymski (2025) laat zien dat een vegan dieet zorgt voor een duidelijk…
Open link ► Dit artikel van Yoo, Cheon en Reeve (2025) laat zien dat autonomie-ondersteunend lesgeven kan bijdragen aan het…
Open link ► Dit artikel van Szumowska et al. (2025) onderzocht cyclische mechanismen in doelgericht handelen. Longitudinale data (N=390, 3156…
Open link ► Dit artikel van Geluk et al. (2025) laat zien dat effectieve terugkeer naar werk (RTW) na burn-out…
Beste Jacob, Dank voor je reactie. Ik snap je punt over het verschil tussen natuurwetten en morele uitspraken – inderdaad…
‘Maar ik ga niet mee in de bewering dat moraliteit en esthetiek eenvoudigweg in de subjectieve hoek moeten worden geplaatst’.…
Open link ► Dit artikel van O’Keefe et al. (2025) gaat over een korte ‘groeimindset van interesse’ interventie, getest in een gerandomiseerd veldexperiment met…
Open link ► Dit artikel van Sternberg (2025) laat zien dat intelligentie zoals we die in de praktijk gebruiken (prestatie)…
Bezoek ook www.progressfocused.com
Goed om toch weer een even echt bij stil te staan. Afgelopen week begeleidde ik een bijeenkomst waarin ik wel schetste hoe ik de ochtend wilde gaan invullen, maar vergat om de nuttigheidsvraag aan de deelnemers te stellen.
Tijdens de bijeenkomst hoorde ik een paar keer dat de ochtend niet helemaal aan de verwachtingen voldeed. Dan is het nog hard werken geblazen… Dit had ik kunnen voorkomen Door de deelnemers te vragen hoe we de ochtend nuttig zouden kunnen gebruiken.
Een mooie manier om verwachtingenbte managen, vorm te geven aan autonomie en zo als trainer niet voor verrassingen te komen staan…
Hallo Hera, Ik heb vergelijkbare ervaringen met hoe het vergeten van bepaalde interventie leerzaam kan zijn. Als je de interventie vergeet merk je dat er iets niet helemaal goed loopt. Als je er dan later op reflecteert begrijp je dat de vergeten interventie echt een functie heeft waar je je dan meer bewust van bent geworden.