Beste Jacomien, Bedankt voor je reactie! Wanneer we geloven dat bepaalde capaciteiten en eigenschappen vastliggen, gaan we onszelf eerder definiëren…
door Coert Visser | sep 6, 2015 | Progressiegericht werken | 2 reacties
Onderstaand filmpje maakte ik enkele jaren geleden. Het geeft stapsgewijs weer hoe je een progressiegericht coachingsgesprek kunt voeren. Click op het plaatje om het filmpje te zien.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Beste Jacomien, Bedankt voor je reactie! Wanneer we geloven dat bepaalde capaciteiten en eigenschappen vastliggen, gaan we onszelf eerder definiëren…
Open link ► Dit artikel van Sternberg, Wong en Baydil (2024) laat zien dat wetenschappelijke wijsheid belangrijk is voor zowel…
Wat ik bij de uitleg over de theorie van de fixed mindset vaak mis, is dat het feit dat men…
Open link ► Dit onderzoek van Collie en Martin (2024) laat zien dat de perceptie van academische en sociaal-emotionele competentie…
Open link ► Dit artikel van Katz en Moè (2024) laat zien dat de tevredenheid of frustratie van leraren met…
Open link ► Dit artikel van Wu, Mai, Zhuang & Yi (2024) laat zien dat participatieve besluitvorming in autoritaire regimes…
Open link ► Dit artikel van Van Quaquebeke en Gerpott (2023) laat zien dat kunstmatige intelligentie (AI) een steeds grotere…
Open link ► Dit artikel van King, Haw en Wang (2024) laat zien dat het bieden van behoefte-ondersteunend onderwijs, dat…
Beste Juf, kan ik me heel goed voorstellen!
Samen met mijn collega heb ik twee jaar zo mogen werken. In een woord geweldig. Voor jezelf als leerkracht maar…
Een reden waarom de negativiteitsbias sterker werkt bij zelfselectie, kan ook zijn dat het te maken heeft met attributie. Als…
Open link ► Dit artikel van Zhao et al. (2024) laat zien dat een hogere inname van plantaardige vetten, vooral…
Bezoek ook www.progressfocused.com
Goed om toch weer een even echt bij stil te staan. Afgelopen week begeleidde ik een bijeenkomst waarin ik wel schetste hoe ik de ochtend wilde gaan invullen, maar vergat om de nuttigheidsvraag aan de deelnemers te stellen.
Tijdens de bijeenkomst hoorde ik een paar keer dat de ochtend niet helemaal aan de verwachtingen voldeed. Dan is het nog hard werken geblazen… Dit had ik kunnen voorkomen Door de deelnemers te vragen hoe we de ochtend nuttig zouden kunnen gebruiken.
Een mooie manier om verwachtingenbte managen, vorm te geven aan autonomie en zo als trainer niet voor verrassingen te komen staan…
Hallo Hera, Ik heb vergelijkbare ervaringen met hoe het vergeten van bepaalde interventie leerzaam kan zijn. Als je de interventie vergeet merk je dat er iets niet helemaal goed loopt. Als je er dan later op reflecteert begrijp je dat de vergeten interventie echt een functie heeft waar je je dan meer bewust van bent geworden.