Een tijdje geleden kregen wij een email van een cursist in in de training progressiegericht leidinggeven. In de email stond een verzoek om een gesprek te voeren met enkele medewerkers uit de organisatie van die cursist. De reden om onze hulp te vragen was dat er sprake was van al lang verstoorde verhoudingen tussen de betreffende mensen. De cursist schreef dat ze dacht dat er binnen de organisatie niemand was die voldoende vaardigheden had om via gesprekken dit probleem op te lossen en dat hiervoor een ervaren progressiegerichte coach nodig was. Helaas hadden wij geen tijd in onze agenda om te voldoen aan dit verzoek.
Kort geleden was er weer een trainingsdag en kwam ik de betreffende cursist weer tegen. Ze stelde mij een vraag over het inhalen van een trainingsdag die ze had moet missen. Ik was natuurlijk nieuwsgierig naar hoe het ging met de situatie waarover ze de email gestuurd had en vroeg ernaar. Met een glimlach op haar gezicht vertelde ze dat prima was verlopen. Ik was uiteraard benieuwd naar hoe ze het had weten op te lossen. Ze vertelde op een luchtige manier dat ze het gesprek zelf had aangepakt. Ze zei: “Ik heb het goed voorbereid op de manier waarop we het hier in de training hebben geoefend en die aanpak werkte gewoon goed. Natuurlijk is het niet zo dat nu alles al helemaal opgelost is maar het we pakken het nu wel op een goede manier aan.”
0 reacties
Trackbacks/Pingbacks