Progressiegericht sturen
Een aanpak die bedoeld is voor situaties waarin je een gesprek met voeren met iemand die moet voldoen aan een bepaalde verwachting. Bij progressiegericht sturen wordt op een vriendelijke en duidelijke manier verhelderd wat er verwacht wordt en wat de reden is van deze verwachting. De ander krijgt de gelegenheid om zelf te bepalen hoe hij of zij aan de verwachting kan gaan voldoen.
Klik hier of hier om meer te lezen over Progressiegericht sturen.
► Verwante begrippen: Stuurvragen, Progressiegericht nee-zeggen, autonomie-ondersteuning, Rationale, Logische consequentie aanpak
► Willekeurige suggesties voor zoektermen: Non-lineaire veranderingen, Kwaadaardige intelligentie, Leerdoelen, Organizational citizenship behaviors, Scope neglect
Heeft u een vraag of suggestie, stuur ons dan gerust een mail.
Open link ► Dit artikel van Oviedo et al. (2025) laat zien dat mensen vaak onderschatten hoe positief anderen hen…
Bedankt John
Dank je wel Coert. Ik heb het even snel gescand en het is een goed gestructureerd en inhoudelijk overzicht. Het…
Bedankt John! Misschien ook interessant: in 1995 schreef ik dit artikel over ZSTs: https://progressiegerichtwerken.nl/zelfsturende-teams-wat-waartoe-en-hoe/
Indien ge¨interesseerd in zelfsturende teams kijk dan op de site van 'Corporate Rebels' uit Amsterdam. Zij hebben zich globaal al…
ja; dankjewel voor dit perspectief; voor mij (weer) helder
Open link ► Dit artikel van Zhang en He (2025) laat zien dat de relatie tussen de groeimindset van studenten…
Hallo Roel, Ik denk dat 360-gradenfeedback onder bepaalde voorwaarden nuttig kan zijn. Maar ik heb regelmatig kritische geluiden gehoord van…
Hi Coert, dank voor dit waardevolle artikel. Hoe kijk je naar 360 gr feedback als middel om tot reflectie te…
Ik waardeer het zeer hoe je ook deze recensie verwoord en zelf van commentaar voorziet. Inspirerend!
In mijn bespreking van Pinker’s boek Enlightenment Now schreef ik dat ik de maatschappelijke problemen in de VS als ernstiger…
Open link ► Dit artikel van Fong et al. (2024) laat zien dat het gevoel van verbondenheid met de onderwijsinstelling…