loopbandIn een dit interview stelt  Teresa Amabile dat binnen veel organisaties creatief werk bemoeilijkt wordt doordat medewerkers onafgebroken bezig moeten blijven om te voldoen aan alle eisen die steeds maar weer op hen af blijven komen. Ze heeft het over emails, onderbrekingen, deadlines en de onophoudelijke druk om productiever en creatiever te zijn. Ze vergelijkt het werken in veel organisaties met het lopen op een loopband en stelt dat in veel organisaties de loopband op een steeds snellere stand is komen te staan.

Maar creatief werk, zegt Amabile, vergt dat je meer dagen per week tenminste 30 tot 60 minuten van die loopband af moet en moet besteden aan stille reflectie en een focus op het werk dat het meest betekenisvol is voor je. Tijdens die momenten ben je afgeschermd van gesprekken, telefoontjes, emails en onderbrekingen. Door van die loopband af te gaan maak je creativiteit vrij en verhoog je je work engagement.

Mijn vragen: Spreekt deze gedachte je aan? Denk je dat hij klopt? Heb je zelf de gelegenheid om regelmatig van de loopband af te gaan?

Print Friendly, PDF & Email
Wat vind je van dit artikel?
  • Interessant (0)
  • Bruikbaar (0)